Про мене


Ткаченко Ніна Миколаївна 


Дата народження: 18.02.1961 р.
Освіта: вища
ВНЗ: Бердянський державний педагогічний університет
Факультет: Початкова освіта
Спеціальність: “Учитель початкових класів”
Місце роботи: КЗ "Борисівська ЗОШ І - ІІІ ступенів"
Посада: Учитель початкових класів
Кваліфікаційна категорія: Вища
Стаж роботи: 35 років




                                                           ДОСВІД РОБОТИ
Актуальність проблеми. Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання. Розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної освіти. Тому використання інноваційних технологій для формування ключових компетентностей молодших школярів є актуальним і необхідним для впровадження в сучасний освітній процес.
Об’єкт дослідження: інноваційні технології в початковій школі
Предмет дослідження:  процес формування ключових компетентностей через використання інноваційних технологій в початковій школі
Мета досвіду: дослідити раціональність використання інноваційних технологій для формування ключових компетентностей учнів початкових класів
Завдання:
1.      Дослідити використання технології «Діаграма Венна»
2.     Дослідити використання технології «Шкала ставлення»
3.     Дослідити використання технології «Займи позицію»
4.     Дослідити використання технології «Асоціативний кущ»
5.     Дослідити використання технології «Мікрофон»
Новизна досвіду полягає в тому, що представлені інноваційні технології можна застосовувати як в умовах НУШ, так і в умовах «старої школи».
Провідною ідею досвіду є використання технологій «Діаграма Вена», «Шкала ставлення», «Займи позицію», «Асоціативний кущ», «Мікрофон». Саме ці технології раціонально використовувати для  формування та розвитку ключових компетентностей, адже вони дають можливість забезпечувати зворотній зв’язок щодо якості виконання завдання, допомагають спрямовувати оцінювання навчальних досягнень  на індивідуальний поступ учня, сприяють реалізації наскрізних змістовних ліній, допомагають організації роботи з учнями з особливими освітніми потребами.
                                   Науково – теоретична база досвіду
Дослідження інноваційних технологій в освіті ведуться з кінця 50-х років ХХ сторіччя, термін «інновація в освіті» почав використовуватися у середині 80-х років XX століття. Проблемами інноваційної діяльності в освіті переймалися багато провідних вчених, а саме Л. Ващенко, О. Арламов, М. Бургін, В. Журавльов, І. Беха, Л. Даниленко, І. Дичківська, О. Попова, , А. Прігожина та інші. 
            Результативність впровадження інноваційних технологій

З метою навчання учнів порівнювати і знаходити спільне та відмінне використовую технологію «Діаграма Венна».  Вона має вигляд двох кіл, які частково накладаються одне на одне, а в середині утворюють спільний простір. У частинах кіл, що є окремими одне від одного учні записують відмінні ознаки, а центрі зазначають спільні ознаки, характерні для обох об’єктів. Це групова робота. Після завершення роботи формуємо висновки щодо об’єктів, які порівнювались на уроці. 













З метою інтенсивної перевірки обсягу та глибини наявних знань, розвитку вмінь аргументувати власну позицію використовую технологію «Займи позицію». Алгоритм застосування:
Крок 1. Пропоную учням дискусійне запитання і пропоную визначити власне ставлення щодо нього.
Крок 2. Розміщую плакати з варіантами відповідей у протилежних кінцях класної кімнати.
Крок 3. Пропоную учням стати біля відповідного плакату залежно від їхньої думки щодо обговорюваної проблеми.
Крок 4. Пропоную всім, хто поділяє одну і ту саму точку зору обговорити її та виробити спільні аргументи на її захист.
Крок 5. Після викладання різних точок зору запитую, чи не змінив хто небудь з учнів своєї думки, і чи не хоче перейти до іншого плаката. Пропоную охочим перейти й обґрунтувати причини свого переходу.

Крок 6. Пропоную учням назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторін.

З метою організації дискусії у класі та з’ясування ставлення учнів до певної проблеми використовую стратегію Шкала ставлення «Так/ні».
Алгоритм проведення:
На дошці креслю дискусійну шкалу
Ні 1__2__3__4__5__6__7__8__9__10 Так
Пропоную учням підписати аркуш та приклеїти його в тому місці на шкалі, яке відображає їхнє ставлення до проблеми, що розглядається. Учні розміщують свій аркуш на одному з протилежних країв шкали, а потім обґрунтовують свій вибір. Після читання і обговорення тексту учні змінюють свою думку.

З метою входження в тему, що розглядатиметься в подальшому, використовую технологію «Асоціативний кущ». Алгоритм застосування:
Крок 1. Пишу тему – центральне слово, що буде розглядатися посередині аркуша.
Крок 2. Пропоную учням записати слова, що спадають на думку коли вони чують це слово
Крок 3. Коли всі думки записано, пропоную учням встановити зв’язки між словами.
Крок 4. Обговорення теми.
З метою оперативного залучення до діяльності, взаємодії, актуалізації опорних знань учнів використовую технологію «Мікрофон». Порядок роботи:
             1. Поставити запитання учням
             2. Запропонувати уявний мікрофон

Відповідає той, хто має мікрофон

Використання технологій «Діаграма Венна», «Шкала ставлення», «Займи позицію», «Асоціативний кущ», «Мікрофон» в освітньому процесі в умовах нової української школи забезпечує формуванню та розвитку ключових компетентностей, а саме спілкування державною мовою: учні усно і письмово висловлюють й тлумачать поняття, думки, почуття, факти та погляди через слухання, говоріння, читання, письмо; Уміння вчитися впродовж життя: учні шукають та засвоюють нові знання, набувають нові вміння і навички через ефективне керування інформаційними потоками, навчаються визначати навчальні цілі та способи їх досягнення. Соціальні та громадянські компетентності: учні набувають вміння працювати з іншими на результат.
Список використаних джерел
1.     Пометун О. І., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: Теорія, практика, досвід: Метод.Посібник. – К., 2002
2.     Нова українська школа: порадник для вчителя/за заг.ред. Н. М. Бібік.-Київ: Літера ЛТД, 2018.-160с.
3.     Ягупа І. Д. Інтегровані уроки курсу «Я досліджую світ» у другому класі. Частина 1/І. Д. Ягупа. – Х.: Вид. група «Основа», 2019. – 64 с.- (Б-ка журн. «Початкове навчання та виховання»; Вип. 8(188)).
4.     Інноваційні технології та методи навчання. https://pidruchniki.com/10470406/pedagogika/innovatsiyni_tehnologiyi_metodi_navchannya

tnnborlen29@gmail.ru
 0993843409  
анимационные картинки





Немає коментарів:

Дописати коментар